Uygulama geliştiricileri, her zaman iOS’u Android’den daha kârlı bir uygulama mağazası olarak gördüler ve Sensor Tower’ın paylaştığı en yeni analizde geliştiricilerin bu yaklaşımı ciddi anlamda destekleniyor. Sensor Tower, Nintendo’nun geliştirdiği Super Mario Run’ın dünya çapında 60 milyon dolar gelir elde ettiğini ve bu gelirin büyük çoğunluğunun iOS’tan geldiği bilgisini paylaştı.
60 Milyon Doların Yüzde 77’si iOS App Store’dan!
Super Mario Run, 2016 Aralık ayında iOS platformu için kullanıma sunuldu ve o günden beri App Store’da. Bu tarihten altı ay sonra Android için sunuldu. Altı aylık gecikme platformlar arasındaki bu gelir uçurumundan kaynaklanıyordu.
Analiz şirketi Sensor Tower, Super Mario Run’ın 60 milyon dolarlık gelirinin yüzde 77’sinin App Store’dan, sadece yüzde 23’ünün ise Google Play Store’dan geldiğini söylüyor. Coğrafi konum olarak, Super Mario Run’un 60 milyon dolarlık gelirinin yaklaşık yüzde 43’ünün ABD’deki kullanıcılardan, yüzde 17’sinin ise Japonya’daki kullanıcılardan geldiğini belirtelim. Sensor Tower’ın paylaştığı veriler, Nintendo’nun Android platformu için merakla beklenen oyunu Super Mario Run’ı yayınlanma konusunda aceleci davranmamasının sonuna kadar haklı bir karar olduğunu gösteriyor.
Super Mario Run’u App Store’dan ücretsiz olarak indirebilirsiniz [doğrudan indirme bağlantısı]. Oyunu indirmek ücretsiz olsa da oyun içi satın alımlar dahilinde belli bir level sınırının olduğunu ve o levelden sonrası için uygulama içi satın alım yapmak gerektiğini belirtelim.