Apple, WWDC23 Swift Öğrenci Yarışması ile öğrencilere kodlama aracılığıyla tutkularını dünya ile paylaşma imkanı sunuyor. Dünya Çapında Geliştiriciler Konferansı (WWDC) kapsamında gerçekleştirilen yarışma, özgün bir uygulama veya oyun alanı oluşturmayı hedefliyor ve Swift kodlama dilini kullanıyor. Apple, bu yıl ödül sayısını artırarak daha fazla öğrenciyi etkinliğe dahil etmeyi ve yaratıcılıklarını ile sanatsal yeteneklerini ödüllendirmeyi amaçlıyor.
Genç yetenekler, tutkularını paylaştı!
WWDC23, 5 Haziran’da başladığında, yarışmanın kazananları hem sanal hem de fiziksel olarak etkinliklere katılarak Apple’ın küresel geliştirici topluluğuna sunulan sunumları, etkinlikleri, laboratuvarları ve deneyimleri deneyimleyecekler.
Uygulama veya oyun alanları, 30’dan fazla ülke ve bölgeyi temsil ediyor ve sağlık, spor, eğlence ve çevre gibi çeşitli konuları kapsıyor. Ancak tüm kazananların ortak bir noktası var: Tutkularını kodlama kullanarak dünya ile paylaşıyorlar.
Apple’ın 12 yıllık hizmeti sonlanıyor!
Bu yılki kazananlardan Asmi Jain, Yemi Agesin ve Marta Michelle Caliendo, kodlama sayesinde sadece benzersiz bir kariyer yolunu şekillendirmekle kalmıyor, aynı zamanda diğer insanlara yardımcı olmak için bir araç da buluyorlar.
İşte WWDC23 yarışmasının kazananları
20 yaşındaki Asmi Jain, Hindistan’daki Medi-Caps Üniversitesi’nde okuyor. Jain, bir arkadaşının amcasının beyin ameliyatına ihtiyacı olduğunu öğrendiğinde harekete geçti ve bu deneyimden ilham alarak göz hareketlerini takip eden bir oyun alanı tasarladı.
Oyun alanının amacı, göz kaslarını güçlendirmeye yardımcı olmaktır. Jain, bu oyun alanının sadece arkadaşının amcasına değil, göz rahatsızlıkları ve yaralanmaları olan diğer insanlara da terapi amaçlı kullanılabileceğini umuyor.
Yemi Agesin, farklı ülkelerde büyümenin getirdiği deneyimleri kodlama kullanarak birleştiriyor. On bir yaşındayken Amerika’ya dönen Agesin, kodlama sayesinde bir sanatçı gibi hissedebildiğini söylüyor. Onun kazanan uygulama veya oyun alanı, spor ve film yapma tutkularını birleştiriyor ve birinci şahıs beysbol oyununu konu alıyor.
25 yaşındaki Marta Michelle Caliendo, paleontolojiye olan tutkusunu kodlama aracılığıyla ifade etmek ve gelecekte doğal çevreyi koruyan uygulamalar geliştirmek isteyen bir genç geliştirici. Napoli’deki Apple Developer Academy’de eğitim alıyor ve dinozor fosillerinin bulunduğu bir hafıza oyunu gibi ilham verici projeler üzerinde çalışıyor. Caliendo, kodlamanın kişiliğini ifade etme ve dünya görüşünü başkalarıyla paylaşma imkanı sağladığını ifade ediyor.
Ayrıca genç yetenek, gelecekte tıp, biyoloji, sanat ve teknolojiyi birleştirerek insanlara doğal dünya hakkında daha fazla bilgi edinme ve çevre koruma farkındalığı yaratma amacıyla çalışmayı hedeflediğini belirtiyor.